onsdag den 22. oktober 2014

Drapering

Så blev det tid til at drapere.
Der var ingen regler eller rammer for hva vi skulle lave, så længe vi draperede.

Jeg har lavet en kjole-lignende form som forholder sig til kroppen.

For at kunne lave det voluminøse skørt, har jeg inden jeg draperede det op på ginen, klippet huller i stouten, og derfefter trukket stoffet igennem sig selv.
Det kommer til at ligne flet lidt, og giver en god volumen.


Jeg har brugt samme teknik i lange smalle stykker stout, 
som jeg derefter flettede ind i resten af stoffet.



Det kan måske være lidt svært at fornemme hvordan den rigtigt er, når den ligger på gulvet,
så jeg har gjort mig den ulejlighed at tage et billed af den på :)



Dette er mit sidste mode/beklædningsprojekt på første semester

Ingen kommentarer:

Send en kommentar